Zwiększenie wydajności paneli fotowoltaicznych – na czym polega?
Z każdym rokiem popularność alternatywnych źródeł energii rośnie. Ma to związek nie tylko z większą świadomością ekologiczną Polaków, ale także z wysokimi kosztami energii elektrycznej, przesyłanej przez znanych ogólnopolskich dystrybutorów. Instalacja baterii słonecznych na dachu domu to jednak nie wszystko. Należy mieć też na uwadze zwiększenie wydajności paneli fotowoltaicznych.
Jak zwiększyć wydajność paneli fotowoltaicznych?
Kluczowe dla prawidłowego i owocnego działania baterii słonecznych jest ulokowanie ich na odpowiedniej płaszczyźnie dachu względem stron świata. Im większy dostęp do naturalnych promieni słonecznych, tym lepszych osiągów można się spodziewać. Na zwiększenie wydajności paneli fotowoltaicznych ma również wpływ stan zadrzewienia działki i sąsiadujących terenów. Wysokie drzewa mogą dawać cień, znacząco utrudniając funkcjonowanie fotowoltaiki na dachu domu. Wiele instalacji daje możliwość regulacji kąta nachylenia względem płaszczyzny dachu, co również może mieć niemały wpływ na wydajność systemu.
Dlaczego warto myć panele solarne? Cena usług
Mycie paneli solarnych cena jest niezbędnym elementem zapewnienia stałej wydajności instalacji. Na niemytych elementach znajdujących się na dachu przez cały rok osadza się sadza, liście, zanieczyszczenia pozostawione przez ptactwo, ale też zacieki z wody i śniegu. Odpowiednie czyszczenie pozwala pozbyć się zabrudzeń i umożliwić promieniom słońca bezproblemowy dostęp do powierzchni paneli. Warto mieć na uwadze, że brak odpowiedniej konserwacji może przyczynić się do spadku wydajności systemu aż o 20%. Samodzielne wdrapywanie się na dach i próby czyszczenia paneli fotowoltaicznych mogą być nie tylko niebezpieczne, ale też nieszczególnie efektywne. Profesjonalne ekipy mają zarówno odpowiednie sprzęty, jak też doświadczenie w pracy z konkretnymi panelami. Nic zatem dziwnego, że tak wiele gospodarstw domowych decyduje się na skorzystanie z fachowej usługi. Jej cena to koszt kilkuset złotych i jest uzależniona od regionu działania danej firmy.