Korzyści płynące z rejestracji konta w sklepie internetowym
Klient w sklepie internetowym może dokonywać wielu wyborów, a jeden z nich dotyczy sposobu składania zamówienia. Większość platform sprzedażowych oferuje zakupy bez rejestracji, choć założenie konta użytkownika w e-sklepie może dostarczać wielu korzyści. Jak sprzedawcy zachęcają klientów do składania zamówień i co zyskują zarejestrowani użytkownicy? Opisujemy przewagę zakupów z poziomu konta klienta!
Szybkie zakupy i dostęp do historii zamówień
Każdy sklep internetowy oferuje użytkownikowi założenie indywidualnego konta, które ułatwia korzystanie z serwisu. W niektórych przypadkach wykonanie zakupów nie jest możliwe bez wcześniejszej rejestracji, jednak obecnie dużo miejsc w sieci oferuje dobrowolne dołączenie do grona zweryfikowanych klientów. Proces rejestracji w sklepie internetowym trwa kilka minut i polega na wypełnieniu przez użytkownika formularza z danymi osobowymi, a następnie potwierdzeniu adresu e-mail poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego w wiadomości przesłanej na skrzynkę pocztową.
Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego? Sprzedawcy szybko zauważyli, że rejestracja jest świetnym sposobem na pozyskanie nowych konsumentów, o ile zapewni im dostęp do przywilejów. Oszczędność czasu to pierwsza z korzyści. Mogłoby się wydawać, że zakupy bez logowania (jako „gość”) zajmują mniej czasu – chociażby dlatego, że nie trzeba się logować. W rzeczywistości więcej czasu poświęca się na wpisanie danych osobowych i adresu przy finalizacji zamówienia. Zarejestrowany użytkownik robi zakupy szybciej, ponieważ wszystkie dane dostępne są na jego profilu. Ponadto możesz przejrzeć całą historię zamówień w jednym miejscu bez konieczności przeszukiwania skrzynki mailowej.
Promocje w sklepie internetowym
Nie tylko oszczędność czasu i łatwiejsze użytkowanie przemawia za rejestracją konta w sklepie internetowym. Jak zachęcić klienta do kupna produktu? W tym celu sprawdzą się wszystkie formy promocji, które sprzedawca zaplanuje dla użytkowników posiadających konto. Więcej o promowaniu działań reklamowych dowiesz się z serwisu https://strategiebiznesu.pl/category/technologia/. Co zyskują zarejestrowani klienci? Przede wszystkim więcej produktów w obniżonych cenach dzięki sezonowym rabatom lub nocnym wyprzedażom, które nie przysługują użytkownikom niezalogowanym.
Dodatkowo sprzedawcy chętniej oferują darmową dostawę oraz zwroty, choć często ustalają limit wartości zamówienia, od którego taki przywilej przysługuje; jest to również świetny zabieg marketingowy. Użytkownik przy rejestracji konta często decyduje się na otrzymywanie newslettera marki, dzięki czemu pozostaje na bieżąco z aktualnymi promocjami i nową ofertą. To właśnie zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do nowości na niektórych platformach, dzięki czemu zawsze znajdą pożądaną rzecz w swoim rozmiarze lub unikalnym kolorze, często jeszcze zanim trafi ona do ogólnodostępnej sprzedaży.
Czy warto zarejestrować się w sklepie internetowym? To doskonała opcja dla stałych klientów, którzy często odwiedzają konkretny sklep w poszukiwaniu nowych produktów. Szereg korzyści dla zalogowanych użytkowników nie tylko przekonuje do założenia konta, ale również do częstszych wizyt. Pamiętaj jednak, by podczas zakupów myśleć racjonalnie i nie wpadać w marketingowe pułapki sprzedawców!